Business Game

Categoria:PID (Projecte d'Innovació Docent)
Codi de projecte:APL_2012_PID_026
Responsable:Enric Serradell
Equip:Fernando Alvarez Gómez Àngels Fitó Bertran Carolina Hintzmann Colominas Maria del Mar Sabadell Bosch
Programa/ Grup/ Institució:Estudis d'economia i empresa, Tecnologia educativa
Tipologia:Projecte APLICA
Eix temàtic:Evolució de la metodologia educativa
Convocatòria:2012
Inici:24/02/2012
Finalització:01/03/2013
Finalitzat:No

Descripció

La utilització de simuladors empresarials està molt estesa en el món universitari i Escoles de negoci. Si bé habitualment l’ús dels simuladors es troba estès en cursos d’especialització i postgrau no és estrany trobar-los en els plans d’estudis de graus relacionats amb l’empresa. Les principals utilitats destacades en la recerca respecte a l’ús efectuat dels simuladors fan referència a l’alt grau de participació activa de l’alumne; l’obtenció de resultats immediats que permeten analitzar relacions de causa i efecte; la competició pura que suposa la simulació amb la comparació de resultats amb altres grups competidors i sobre tot el fet de que és una forma d’aprenentatge en forma de joc i que per tant estimula als participants d’una forma divertida i aproximada a la realitat. Aquesta integració entre joc i aprenentatge (edutainment) es configura com una clara tendència en la recerca de l’aprenentatge i l’ús intensiu de recursos en línia.

Els punts forts observats ressalten la utilitat dels jocs de negoci que es centren en potenciar habilitats i competències relacionades amb els processos de decisió habituals de la direcció o del management, servint d’integrador o punt final a l’assoliment de la formació bàsica a nivell de gestió. Per tot l’exposat sembla coherent la seva aplicació a assignatures de pràctiques.

Objetius

  • L’objectiu principal d’aquest projecte és la integració al campus d’un simulador empresarial de caràcter comercial.
  • Estudiar les possibilitats dels simuladors empresarials a l’e-learning i les seves implicacions per l’assoliment de competències.
  • Millorar la qualitat dels aprenentatges de les assignatures relacionades amb pràctiques del Grau d’ADE i analitzar les implicacions i possibilitats de personalització per ser utilitzades en totes les assignatures de Pràcticum de les titulacions dels Estudis d’Economia i Empresa
  • Elaborar una documentació per estudiants i docents amb indicacions pedagògiques i tecnològiques que facilitin l’ús de l’eina i el seu aprofitament.
  • Avaluar els resultats de la prova pilot i la idoneïtat de la proposta.

Resultats de la cerca

Els resultats del projecte han de permetre disposar d’una eina que permeti simular en un entorn controlat la direcció global d’una empresa i que faciliti la presa de decisions de contingut econòmic – financer, així com el treball en grup. 

A més s’obtindran els següents resultats: 

1. Un estudi de les implicacions de l’ús dels simuladors empresarials dins del context dels treballs finals de grau de les titulacions dels Estudis d’Economia i Empresa, així com la validació per posteriors usos relacionats amb els pràcticums dels Estudis. 

2. Una documentació amb indicacions docents i pedagògiques de l’ús de la simulació en el context de la UOC amb les seves implicacions respecte a l’assoliment de competències. 

3. Un informe derivat de la realització de la prova pilot, complementat amb l’avaluació d’aquesta prova. 

4. Una comunicació o article en congressos o revistes d’impacte on es publiquin i difonguin els resultats d’aquest projecte.

Tags

0 comentaris
Comentari
Nom
Correu electrònic
captcha Codi de seguretat
 
PID (Projecte d'Innovació Docent)
Joan Pujolar
Projecte APLICA
Disseny, implementació i avaluació d'un curs de competències avancades de grau que es defineix únicament per competències i és de continguts variables. S'elaborarà un manual de disseny de ...
 
PID (Projecte d'Innovació Docent)
Olívia Gassol
Projecte APLICA
Es pretén desenvolupar una eina basada en Xwiki que inclogui tot el procés editorial des de la generació de continguts, l'edició, correcció i producció en multiformat, i integració en un ...
 
PIxG (Projecte d'Innovació Gestió)
Pep Torn
Projecte APLICA
Introducció i difusió de materials multimèdia en les aules i altres canals de comunicació, el seu emmagatzematge i preservació, fomentant el desenvolupament de l'eix 3 del model educatiu ...